Wednesday 17 October 2012

Birthday Girl di Cameron Highland


Happy birthday to me.. dah 24 tahun rupanya saya kan…tak pe..still aweks muda..tak gitu ??   Hee…
Okiess..walaupun birthday saya 28 September yang lepas..sekarang baru saya nak buat entri tentang my birthday..Almaklumlaa,masa tidak mengizinkan..so entri tentang birthday saya..agak lewat ckit lahh..Apa-apa pun saya harap uolss enjoy untuk entri kali nie..
Ok…uollss nak tau tak..saya celebrate bezday kat mana..??
^
^
^
^
^
^
^

^
^
^
^
^
^


Taraaa… Cameron Highland sebagai destinasi pilihan..kenapa Cameron Highland..?? Nie semua secara kebetulan jer cz my friends,Misha tak pernah pergi sana..So, secara kebetulan tarikh yang dia pilih adalah sehari selepas birthday saya..Secara tak langsung,bolee laa saya dapat hadiah dari sana kan..-Dah dapat pun- J
Ok..Cameron Highland seperti uolss sedia maklum..tempat percutian yang sejuk & banyak dengan ladang teh serta strawberi..sesuai jugak tempat untuk berbulan madu..betul tak..?? Syiokk kann… J


Untuk pengetahuan uollsss..perjalanan kami bermula seawal 8.30 am…memang semua muka excited nak pergi…3 orang perempuan 4 orang lelaki..cukup lahh satu MPV Alza kan.. J






Destinasi pertama kami ialah “Bee Farm”…memang banyak dengan lebah lahh..di samping tue..ada pelbagai jenis bunga yang cantik-cantik..like it… J

First experience saya yang saya nak share ngan uollss ialah saya makan sarang lebah with madu..sedap uollss…rugi kalau sampai Cameron Highland tapi tak rasa..lepas nie uoollss boleh rasa pulakss ye..




Second destination pulakss di “Time Tunnel”..dikenakan bayaran RM5/person..masa dari 8.30 am until 6.00 pm..alamat di Jalan Sungai Burung, 39100 Brinchang, Cameron Highlands, Pahang….

U ollss bolee cuba datang kat sini ye cz ramai jugak yang tak tau tempat nie..Tempat nie penuh dengan nostalgia lama seperti barang-barang antik..sudut-sudut untuk bergambar pun menarikss jugak…jom layan gambar yang sempat saya ambil semasa saya dalam “Time Tunnel” nie.. J






 









Destination terakhir kami pula ialah di Ladang Teh…tempat wajib pergi kalau datang Cameron Highland..mestilahh kan..So..jom kita layan gambar kehijau-hijauan di Ladang Teh pulakss..







Setakat nie saja yang dapat saya share ngan u olss..Saya sangat enjoy seharian berada di Cameron Highland…Hope u olss pun enjoy ngan entri saya nie…

Even dah berkali-kali saya datang sini..masih tak jemu..So,memang sesuai laa di gelar tempat peranginan kan..




Last picture from we…Bye Bye Cameron Highland..See U Next Time… J




No comments:

Post a Comment