Sunday 2 March 2014

FREE TRIPS TO SHANGHAI

Sebelum terbentuknya kota Shanghai, Shanghai adalah bagian dari kotamadya Songjiang yang diatur oleh provinsi Suzhou. Kotamadya ini dibentuk sekitar 1000 tahun yang lalu. Sejak zaman pemerintahan Dinasti Song (960-1279), Shanghai secara bertahap berkembang menjadi pelabuhan yang sibuk.

Kota Shanghai mulai dibangun sejak didirikannya tembok kota pada tahun 1553 SM. Tetapi sebelum abad ke-19, Shanghai bukanlah kota yang besar, dan bila dibandingkan dengan kota-kota besar Cina lainnya, Shanghai hanya memiliki sedikit bangunan bersejarah. Sebelum tahun 1927 Shanghai berada dibawah pemerintah provinsi Jiangsu dengan ibukota Nanjing. Sejak Shanghai menjadi Kota Administrasi Spesial pada tahun 1927, statusnya menjadi sama seperti provinsi Cina yang lain.


***Saya tertarik dengan keindahan Shanghai selepas view blog mentor saya, Ain Zulkarnaind...InsyaAllah trip kali nie bukan saya pergi sorang-sorang tapi bersama partners juga. Siapa nak ikut???


Entry credit to www.ainzulkarnaind.com


cantik kan keindahan kota Shanghai.yong dah tak sabar nak ke negara China lagi..sebelum ni yong ke Guangzhou..insyaAllah after this ke Shanghai pula..

Shanghai kota bisnes.. memang sungguh mewah.. so wajib dah standby duit nak shopping nanti :p



Keindahan di waktu malam..memang berwarna -warni kan?


Wah banyak tempat wajib dikunjungi kan? tak sabar betul.. InsyaAllah this February yong akan ke Gold Coast dulu.. sangat happy bila diberi peluang melihat dunia luar secara percuma.. banyak perkara baru dapat belajar. banyak game nak main di theme park nanti. tak lupa nak ambil gambar dengan koala dan kanggaroo hehe.. 



Amacam uollss best tak? Trip open until 30 April 2014 sahaja. Jadi, siapa yang nak pergi trip secara percuma & segala kos adalah percuma. Let's contact me now!!!


Ramizah Rahman
019-4156087 (wechat @ whatsapp)
ramizahrahman88@yahoo.com

No comments:

Post a Comment