Sunday 21 July 2019

DI SEBALIK KESEDIHAN ALONG



Assalamualaikum. Heloo Sunday. :)

Mesti ramai tertanya-tanya, apa yang berlaku dekat Along kan. Actually, Miza kenal Along pun dari kawan Miza. Yang Miza kenal, tau-tau badan tue dah okey. Dah ada shaping. Sekalii bila Along bawak keluar gambar lama dia. Haaaa...Bukan kata Miza terkejut berut. Memang rasa terkejut gila-gila lahhh. Tak sangka sebesar tue Along. Aduhhh...



Comeii kan lesung pipit Along. :) Biar pun size badan yang terpaksa pakai size XXL, Along masih tersenyum depan kamera. Ya laahh...kekadang ada jugak yang suka bersembunyi di belakang orang kan. Eheee...

Btw, time size Along XXL nie...Along pernah cuba macam-macam produk. Banyakkkkk juga produk Along dok guna. Ada yang Miza pernah dengar. Ada yang Miza tertanya-tanya, "Apa tue..?"

Tapi..semua tak serasi dengan Along. Dari satu ke satu lahh Along mencuba. Then...sampai satu masa, Along give-up. Along terus redha dan beranggapan,

 'Memang dari kecil Along lebih besar dari adik-beradik yang lain. Biarlah.'


Biasa lah. Hati wanita nie..mudah excited dan mudah jugak hati tisu. Bila dia dah give-up, haaaa..hati-hati lahh. Memang dah tawar hati betul lah tue.

Nak dijadikan cerita, kuasa media social, Facebook juga yang menemukan Along dengan kawan Miza, Ain Zulkarnaind. Along terpegun dengan transformasi Ain Zulkarnaind yang slim, gojes secara tiba-tiba. Haaa...tunggu lagi. Along terus PM (Private Message) dengan Ain Zulkarnaind.

Bila dah dapat petua. Tunggu lagii...terus Along buka hati dan minda untuk cuba lagi walaupun berkali-kali tewas nak mengecilkan bentuk badan. 

Along tawakal dan Along percaya kali nie sebab Along explore setiap bahan yang ada dalam setiap produk. Bila Along yakin, bermula lahhh journey Along untuk menguruskan badan.


Yayyy...


Sebelah kiri, Ain Zulkarnaind. Sebelah kanan, Along. Bentuk badan semakin menawan dua orang nie kan. Haaa...nak tumpah ke mana lagi kalo tak dari mentor ke protege kan. Heee..

Nie gambar Raya Aidilfitri Along tahun nie. So...paling latest lahh. New transformation. :)

Haaa..sementara Along dalam proses kuruskan badan nie, Along pun dah nampak mula yakin dengan produk yang Ain Zulkarnaind suggest. So, Along pun bermulalah jugak sebagai Skuad PB Expert. Ya lahh..alang-alang consume produk tip-top, dapat kuruskan badan, lepas tue...dapat pulak income. Haaa...best tak. Best tak..

Kalau Miza, best sangat lahh. Semua pakej tue. Yeehuu..


Nie lahhh produk yang Along consume. SET KURUS BAJET dan PREMIUM BEAUTIFUL corset. Yang makan tetap makan, yang pakai tetap pakai. 






Best kan bila tengok tranformasi Along. Dulu nya...self-down tinggi sangat. Sekarang, bab nak bergaya pun Onzz ajer. Bab nak pilih baju lagi best. Mudah dapat. Lepas tue..harga pun murah laa sikit daripada kalau terpaksa beli size besar kan. :)

So..Miza akhiri dengan terima kasih untuk semua yang doakan untuk Along. Alhamdulillah..Dan terima kasih jugak sebab ambil tahu tentang Di Sebalik Kesedihan Along.

*Ini kisah benar dari sumber Along sendiri.



No comments:

Post a Comment