Saturday 16 March 2013

Bercuti ohhh bercuti !!!

As salam & selamat pagi. Selamat berhujung minggu u ollsss. Dah breakfast ? Saya baru jer breakfast..itupun minum vitagen jer tapi Maharani & BB Plus wajib dijadikan menu breakfast baru bertenaga & ceria sokmo  :)  Tak gitu ?

Ehh..cuti sekolah tak lama dah kan. Mesti masa cuti sekolah nanti ramai family bawak anak-anak pergi bercuti kan. So, sebelum saya bersesak dengan musim cuti sekolah & terpaksa berebut-rebut booking hotel, saya buat pilihan untuk pergi bercuti hari nie. Baru laa dapat relaks-relaks dengan aman damainya. Nama pun nak bercuti, haruslah cari suasana yang tenang, aman & damai. Betul tak ???


Ok, tempat percutian saya kali nie saya teringin nak pergi tempat yang ada pantai. Iye la dah lama rasanya tak pergi pantai. Almaklumlah..dekat sini ada pulau jer, itupun Pulau Pinang...hehehe

Sebenarnya saya ada dua pilihan destinasi tempat bercuti.

My first choice is Pantai Teluk Kemang. Pantai Teluk Kemang nie kat Port Dickson. Rasanya last saya pergi mungkin tahun 2011. Time tue pun memang saya tak arif bab jalan nie..just ikut jer orang yang tolong bawak kan. Kalau sesat, saya pun turut sesat lahhh.


Nie sedikit info mengenai Pantai Teluk Kemang. Tak sangka dulu hanyalah kawasan hutan belantara. Tapi sekarang dah jadi sebuah tempat peranginan. Itu yang buat saya tertarik lagi untuk pergi Teluk Kemang.



Best nya...tenang jer bila dapat tengok laut dengan air biru jernih, angin sepoi-sepoi. Bolee laa saya relaks sepuas-puasnya. Yay !!!!


Nie pulak Tiara Beach Resort. Tiara Beach Resort nie bertempat di Batu 13, Port Dickson. Apa yang buat saya tertarik dengan Tiara Beach Resort nie sebab ada taman tema air & pada waktu malam u ollss bole pergi karaoke & terdapat juga tayangan wayang terbuka & bilik permainan kanak-kanak yang dilengkapi dengan permainan video game.

Untuk pengetahuan u ollss jugak, Tiara Beach Resort nie dekat jugak kalau nak pergi Teluk Kemang. So, u ollss bole menikmati keindahan pantai sebenar & pantai buatan. Bole gitu ?

Second choice pulak Pantai Batu Buruk, Kuala Terengganu. Ramai jugak orang kata kat sini best. Tapi, saya tak pernah sampai kat Pantai Batu Buruk. Kesian kan. So sad :(



Seperti yang u ollsss tahu, kalau kat Terengganu mesti famous dengan permainan layang-layang. Tapi, yang paling best kat Terengganu nie boleh makang ikang & kepok lekor (my favourite).

Dua-dua tempat peranginan di Port Dickson & Terengganu adalah tempat yang best. So, yang manakah satu menjadi pilihan saya ? See u on next entri ya..

Daaa...enjoy ur holiday ;)


2 comments:

  1. uuuuuuuuuuuuuuu nak kopok leko!! ena minat gila kopok leko!!! nak nak nak...

    sejuk je mata memandang bila lihat ciptaAn Allah ni kan.. SubhanaAllah

    ReplyDelete